Zawodnicy, czyli jedenaście kilkuosobowych drużyn, wyruszyli spod Biblioteki pod Atlantami, tam czekało na nich pierwsze zadanie, dostali też kartę uczestnictwa oraz wskazówki, gdzie szukać kolejnej stacji z zadaniem do wykonania. Uczestnicy walczyli nie tylko ze sobą, ale również z czasem. Musieli pomóc francuskiemu łącznikowi przekazać informację o zakończonej wojnie. Nie było to jednak łatwe, bo łącznik początkowo był ranny, później wiadomość zagubił.
Każda drużyna musiała wykonać około pięciu zadań w czasie nie dłuższym niż 45 minut, a o zwycięstwie decydował właśnie czas przebytej misji. Uczestnicy musieli szukać informacji między innymi na ulicy Gdańskiej, Aptekarskiej, w podziemiach biblioteki, pod prokuraturą, aż wreszcie niedaleko ratusza, gdzie zapisywany był czas, a uczestnicy wracali do miejsca startu.
Była to dobra zabawa zarówno dla młodszych zawodników, jak i ich pełnoletnich opiekunów. Mimo drobnego zamieszania związanego z kopertami ze wskazówkami, wszyscy byli zadowoleni i ciekawi, jak poszło innym drużynom.