W programie tego niezwykłego koncertu znalazły się takie utwory jak uwertura do opery „Wilhelm Tell” – ostatniego dzieła operowego Rossiniego, napisane w latach 1876-77 z myślą o niemieckim wiolonczeliście Wilhelmie Fitzhagenie „Wariacje na temat rococo” Czajkowskiego, i IV Symfonia f-moll op. 36 Czajkowskiego – dzieło powstałe w roku 1878 a dedykowane protektorce kompozytora o nazwisku von Meck. W liście do niej Czajkowski opisuje program swojego dzieła, w którym mowa jest o przeznaczeniu, sile sprzeciwiającej się spełnieniu marzeń, fatum. Dodatkowo podczas koncertu Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej zagrała "Danzon nr 2" A. Marqueza i "Bachianas Brasileiras nr 4 - Preludium", którego kompozytorem jest H. Villa Lobos.
Karolina Jaroszewska – znakomita wiolonczelistka, solistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu i Julliard School w Nowym Jorku, którą to uczelnię ukończyła z dyplomem Bachelor i Master of Music. Uczennica Zary Nelsovej. Pobierała również lekcje u Stanisława Firleja, Mischy Maiskyego i Jurgena-Friedricha Sellheima. Karierę solową rozpoczęła w wieku 16 lat koncertem z Filharmonią Poznańską. Często występuje z Orkiestrą Kameralną Amadeus Polskiego Radia, z którą nagrała płytę. Od 2005 roku jest członkiem Filharmonii Narodowej na stanowisku wiolonczeli solo. Jest też członkiem World Orchestra for Peace. Współpracuje z takimi muzykami jak między innymi Gary Karr, Jerzy Maksymiuk, Agnieszka Duczmal i Krystian Zimerman. Uczestniczka wielu prestiżowych konkursów wiolonczelowych, takich jak konkurs im. Piatigorskiego w Los Angeles czy konkurs muzyczny w Aspen.
Pochodzący z Brazylii Fabio Loutfi Pereira studiował u Nilze Kruze, Pavla Gililova i Roberta Levina. Studia dyrygenckie kontynuował pod kierunkiem Jorma Panula, Maichaila Jurgowskiego, Jurija Simonowa, Gianluigi Gelmettiego i Petera Gulke. Jest laureatem Nagrody Specjalnej IX edycji Międzynarodowego Konkursu dla Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach. Prowadził Narodową Orkiestrę Symfoniczną Białoruskiego Radia i Telewizji, Orkiestrę Filharmonii Moskiewskiej i Orkiestrę Filharmonii Narodowej w Warszawie. Od roku 2013 pełni funkcję doradcy artystycznego w Europejskim Instytucie Rozwoju Kultury.