Prawie 140 osób w 34 zespołach przez 37 godzin pracowało nad aplikacjami dla Wałbrzycha. Uczniowie wałbrzyskich szkół, studenci, profesjonalni programiści wymyślili niesamowite rozwiązania dla mieszkańców, turystów, urzędników i miłośników zwierząt.
Aplikacje uczniów zrobiły wielkie wrażenie na uczestnikach, mentorach i jury. Aż 5 drużyn z I LO zostało nagrodzonych. Drużyny z I LO zajęły następujące miejsca:
I miejsce:
Zespół DevEFFECT (Jan Łuczak, Krzysztof Urbaniak, Jędrzej Lizakowski, Krzysztof Książkiewicz) - stworzyli sztuczną inteligencję, bota, który odpowiada na pytania dotyczące Wałbrzycha. WałbrzyszANKA, będzie dalej rozwijana, ale już w tej chwili potrafi doradzić, naprowadzić, a kiedy jeszcze nie zna odpowiedzi na któreś z pytań, uprzejmie informuje, że jeszcze nie wie ale się dowie.
III miejsce
Zespół Hakathońskie Kozaki (Kacper Kowalczyk, Agata Oleksy, Nicola Stanisławska, Julia Drejer) - stworzona przez nich aplikacja - przewodnik po Wałbrzychu - wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną i zawiera elementy gry miejskiej.
V miejsce
Zespół DevEFFECTS (Laura Podpora, Radosław Jagodziński, Damian Strycharczuk) - przygotowali internetowe rozwiązanie dla wspierania WałbrzyszANKI. Testowali aplikację przygotowaną przez pierwszą drużynę DevEFFECT.
2 wyróżnienia również otrzymały drużyny I LO:
Zespół Syndrom Gorszego Programisty (Oskar Orfin, Bartosz Słomowicz) - stworzyli niespotykanej jakości grafiki.
Zespół The New Day (Jakub Dębski, Michał Urbaniak, Jan Mulawa, Jan Kamiński) - jedni z najmłodszych uczestników, uczniowie Publicznego Gimnazjum Dwujęzycznego nr 12 przy I LO stworzyli aplikację Muflon w środowisku Unity.
- Uczniowie I LO i Gimnazjum nr 12 po raz kolejny pokazali, że wiedzę, jaką zdobywają w szkole, potrafią wykorzystać w praktyce, a to najważniejsza umiejętność - mówi Beata Urbaniak, Wicedyrektor w Zespole Szkół nr 1.